Aangeboden door: cliqi.nl

Bedrijven in het Noorden online succesvol met Google Adwords

cliqi.nl

Google Ads kan een bedrijf in het noorden succesvoller maken als de campagne correct geïmplementeerd wordt. De marketingwereld is de afgelopen jaren drastisch veranderd en Google Ads is een van de platforms die deze transformatie aansturen.

Bij correct gebruik kan Google Ads u met een groot aantal mensen in contact brengen die precies willen wat u te bieden heeft. Als u momenteel geen Google Ads-account voor uw bedrijf heeft of als u uw Google Ads-account niet optimaal benut, moet u serieus overwegen om volledig te profiteren van dit platform.

Wat is Google Adwords?

Sommigen zullen zich afvragen wat is google adwords? Bijna elke keer dat u een advertentie voor de positie van de bestemmingspagina van een bedrijf in uw buurt ziet als het eerste, tweede of derde zoekresultaat in een Google-zoekopdracht, is dit niet alleen het resultaat van goede SEO; het bedrijf is bezig met een degelijke Google Ads-campagne die men zelfstandig of door seo uitbesteden gerealiseerd heeft.

Via Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords) betaalt u om een Google-advertentie voor uw bedrijf weer te geven aan klanten die naar relevante termen zoeken via Google en Maps. Google Ads is een belangrijke digitale marketing tool voor elk bedrijf dat zinvolle advertentieteksten onder de aandacht van zijn doelgroep wil krijgen.

Via Google Ads betaalt u alleen voor daadwerkelijke, meetbare resultaten, zoals website klikken en zakelijke oproepen. Deze structuur staat bekend als een pay-per-click (PPC) -campagne. U kunt een maandelijkse advertentie-uitgavenlimiet voor Google Ads-campagnes instellen die Google automatisch volgt, en u kunt ervoor kiezen uw doelgroep wereldwijd of lokaal te maken.

Hoe werkt Google Ads?

Nu u weet wat Google Ads is, vraagt u zich misschien af hoe het werkt. Wanneer u aan Google-advertentie-uitgaven begint, moet u Google eerst vertellen welke van deze drie doelen u wilt bereiken:

  • Meer telefoontjes naar uw bedrijf.
  • Meer bezoekers naar uw winkel.
  • Meer mensen naar de bestemmingspagina van uw website of bedrijf.

Vervolgens bepaalt u of uw advertentietekst wordt geleverd aan een wereldwijd of lokaal publiek. Vervolgens gebruikt u afbeeldingen of drie korte zinnen om Google te vertellen waardoor uw bedrijf opvalt, en Google gebruikt deze gegevens om u te helpen bij het maken van uw advertentietekst. Ten slotte stelt u uw budget in, dat Google gebruikt om het succes van uw Google Ads-campagne te voorspellen, en Google brengt uw advertentie live. Uw doelgroep ziet uw advertentiepositie hoog en wordt weergegeven als een top zoekresultaat, en naarmate meer mensen op uw PPC-campagne advertenties klikken, komt uw bedrijf dichter bij het voldoen aan het vooraf ingestelde budget.

De vijf soorten Google-advertenties

De bovengenoemde stappen zijn consistent in alle Google Ads-campagnes. Geen een campagne is echter precies hetzelfde; in feite zijn er 5 verschillende soorten Google-advertenties, zie de volgende :

Campagne in het zoeknetwerk

Via een campagne in het zoeknetwerk wordt uw advertentie niet alleen weergegeven op Google Zoeken en Maps, maar ook op honderden andere zoekpartners van Google, waaronder YouTube en Google Shopping. Wanneer gebruikers op een van deze sites naar termen zoeken die betrekking hebben op een zoekwoord voor uw campagne, krijgen ze uw advertentie te zien.

Display netwerk campagne

Via een campagne in het display netwerk kunt u visuele advertenties weergeven aan mensen die producten in het Google display netwerk gebruiken, waaronder Gmail en YouTube.

Shopping campagne

Door middel van een shopping campagne gebruikt Google de productgegevens van uw webwinkel, in plaats van het zoekwoord van een gebruiker, om te bepalen hoe en waar binnen Google Shopping uw advertentie moet worden weergegeven.

Videocampagne

Via een videocampagne wordt uw bedrijf gepromoot via een video advertentie die wordt weergegeven op YouTube en andere Google Display Netwerk-eigendommen.

App-campagne

Via een app-campagne wordt uw advertentie weergegeven op Google Zoeken, YouTube, Google Play, het Google Display Netwerk, Google Discover, de zoekpartners van Google en vele andere uitgevers die app-advertenties weergeven.

Het maakt niet uit welk type campagne u kiest, deze bevat waarschijnlijk meer dan één advertentiegroep. Elke advertentiegroep kan een ander product vertegenwoordigen dat u onder dezelfde doelgroep wilt brengen, en elke advertentiegroep kan een unieke zoekwoorden set hebben.

Waarom zou u hiermee aan de slag moeten gaan?

  • Het verhoogt het aantal leads en klanten voor uw onderneming in het noorden
  • Het is een flexibel marketing platform
  • U krijgt een hoog investeringsrendement
  • U ziet snelle, transparante resultaten
  • Het maakt gebruik van enorme verkeersbronnen van hoge kwaliteit
  • U komt meer te weten over uw markt


Nieuws

Meest gelezen

menu