'Avondwinkels gaan alcoholverbod voelen, moeten creatief zijn'

'Avondwinkels gaan alcoholverbod voelen, moeten creatief zijn' ANP

Het verbod op alcoholverkoop in de avonduren gaat volgens manager Jan Disseldorp van avondwinkel Sterk in Amsterdam een grote hap uit de omzet nemen. Toch ziet hij genoeg manieren om klanten te kunnen blijven trekken. Het kabinet maakte dinsdagavond nieuwe coronamaatregelen bekend, waaronder een verbod op de verkoop van alcohol en het nuttigen en meedragen ervan op straat na 20.00 uur 's avonds.

"We gaan de gangpaden naar de bier- en wijnschappen na 20.00 uur afzetten", zegt Disseldorp. "Daar gaat ongetwijfeld wel gedoe van komen, bijvoorbeeld met mensen die om 20.05 uur toch nog een biertje willen kopen. Ik moet het personeel goed instrueren hoe ze daarmee om moeten gaan." Verder wil de winkelmanager van Sterk, dat twee vestigingen heeft in Amsterdam, het alcoholvrije bier en de alcoholvrije wijn een prominentere plek in de winkel geven. "We moeten een creatieve omslag maken als avondwinkels, naar alcoholvrije gezelligheid waarbij iedereen zich aan de maatregelen houdt."

Nieuws

menu