Nederlander is in super veel duurder uit dan in buurlanden. 'A-merken steken geld in eigen zak’
In Nederlandse supermarkten betalen klanten jaarlijks vele miljoenen euro’s meer voor bekende internationale A-merken als Pampers, Coca-Cola, Pepsi, Magnum of Dove dan in Duitse of Franse supermarkten. Online supermarkt Picnic vindt de soms enorme prijsverschillen onverklaarbaar.

’Duitse’ Coca-Cola is een stuk goedkoper dan Nederlandse. Foto: ANP
In een campagne die volgende week van start gaat legt de online retailer het prijsverschil bloot van bekende A-merken in verschillende Europese landen, en verkoopt het merkartikelen die het daar inkoopt waar de prijs het laagst is. Het is een reactie op multinationals die volgens Picnic ’onethisch’ handelen door geld dat eigenlijk voor consumenten is bedoeld in eigen zak te steken.
14 procent duurder
Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.
Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!
Abonnement
PREMIUM -50%
Upgrade (optioneel)
- Ma t/m za de krant online lezen
- Ma t/m za de krant online lezen
- Zaterdag de weekendkrant op papier