'Nog altijd kinderreclame voor ongezond eten'

'Nog altijd kinderreclame voor ongezond eten'

'Nog altijd kinderreclame voor ongezond eten' ANP

Door gaten in de regels worden kinderen nog altijd blootgesteld aan kinderreclame voor ongezonde producten als frisdrank, chips, koekjes en ijs. Een coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers, diëtisten en kinderartsen, verenigd in de Alliantie Stop Kindermarketing, roept de politiek op om die gaten te dichten.

Volgens de coalitie zijn er een aantal grote tekortkomingen in de huidige regels die door de levensmiddelenindustrie zelf zijn opgesteld. Daardoor kunnen fabrikanten nog steeds reclame maken voor ongezonde producten.

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's