Recensie Brave New World 2.0: Levend kunstwerk dat je nog eens wilt zien, en dan wat uitgediept (****)

Regisseur Guy Weizman dacht voor Brave New World 2.0 aan een voorstelling met de mens als slachtoffer van de door hem zelf ontwikkelde technologie. De researchperiode zette hem op een ander spoor. Als we het menselijke kunnen behouden, hoeft die technologie niet zo bedreigend te zijn. Trouwens, keren we ons ervan af, dan wordt het net zo’n zooitje.

De witte zone in Brave New World 2.0, met links Harold Luya als Lucy en tweede van rechts Julia Akkermans als Kris.

De witte zone in Brave New World 2.0, met links Harold Luya als Lucy en tweede van rechts Julia Akkermans als Kris.

En zo gaat het in deze imposante kijk- en luisterproductie, waarmee NNT (toneel), Club Guy & Roni (dans), Asko|Schönberg en Slagwerk Den Haag (muziek) en de projectiekunstenaars van WERC onder de verzamelnaam NITE de schouwburg betoveren. Nog even en we vinden het doodnormaal hoe Weizman van al die ingrediënten een spectaculair gerecht kookt. Hoe die acteurs dansen alsof het dansers zijn, en dansers acteren alsof dát hun specialisme is.

Danseres excelleert als actrice