Verbluffende montage van spel, dans, muziek, decor en daarvan live geprojecteerde beelden over het bijzondere van gewone levens | recensie: 'Before/After' ★★★★☆

Regisseur Guy Weizman beloofde een overweldigend visueel spektakel. Dat is Before/After van zijn NITE inderdaad geworden. Een totaalkunstwerk waarin je ogen te kort komt.

Bien de Moor op de voorgrond in het veelkleurige palet van 'Before/After'.

Bien de Moor op de voorgrond in het veelkleurige palet van 'Before/After'. Foto: Andreas Etter

Ook dat hij van tevoren voorspeld. Wat NITE, oftewel NNT, Club Guy & Roni, Asko|Schönberg (muziek) en Slagwerk Den Haag op toneel zet, is domweg te veel om alles te kunnen volgen. Op elke vierkante meter acteert, danst, trommelt en blaast er wel iets, al dan niet live gefilmd en massief geprojecteerd boven het toneel. En dan zijn er nog de permanent schuivende panelen, die dankzij decorontwerper Ascon de Nijs in feite zijn uitgegroeid tot enorme, meespelende personages.

Nieuws

Meest gelezen

menu