Bekijk hier het optreden terug van S10 tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival. Tv-uitzending trekt veel minder kijkers dan vorig jaar

Drie miljoen kijkers voor finale songfestival met S10 ANP

Ruim drie miljoen mensen keken zaterdagavond naar de finale van het Eurovisie Songfestival in Turijn, meldt Stichting KijkOnderzoek. Dat is een stuk minder dan vorig jaar, toen er ruim 5,4 miljoen mensen naar de deelname van Jeangu Macrooy keken.
Lees meer over
Muziek

S10, die dit jaar namens Nederland uitkwam met haar lied De Diepte , eindigde op de elfde plek. Bijna vier miljoen Nederlanders keken zaterdagavond naar haar optreden.

De vertolking van De Diepte was dan ook het zogenoemde ‘piekmoment’ van de avond, aldus Stichting KijkOnderzoek.

Vorig jaar was de best bekeken finale sinds 2002, waarschijnlijk ook omdat het evenement toen in Rotterdam werd georganiseerd. Deze titel stond op naam van de editie van 2014, toen The Common Linnets Nederland vertegenwoordigde. Toen keken er 5,1 miljoen Nederlanders. De finale van het Eurovisie Songfestival werd in 2019, toen Duncan Laurence ervoor zorgde dat Nederland won, bekeken door 4,4 miljoen kijkers.

Best bekeken programma’s

De finale van het songfestival, uitgezonden op NPO 1, was daarmee het best bekeken programma van de zaterdagavond. Daarna volgen het NOS Journaal van 20.00 uur op NPO 1 (1,74 miljoen), de voorbeschouwing van het Eurovisie Songfestival op NPO 1 (1,47 miljoen) en het NOS Journaal van 18.00 uur op NPO 1 (810.000). Het best bekeken RTL-programma van de avond was het Half Acht nieuws op RTL 4 met 793.000 kijkers, voor SBS was dat Hart van Nederland met 473.000 kijkers.

Nieuws

menu