Warenhuis Vanderveen in Assen, de Bijenkorf van het Noorden, overleeft alles en iedereen. 'Dit concept is onverslaanbaar'

Warenhuis Vanderveen bestaat 125 jaar. Waar ketens als V&D en Galeries Modernes inmiddels uit het straatbeeld zijn verdwenen, staat het warenhuis nog altijd fier overeind.

Nico (links) en Jelle Vanderveen zwaaien samen de scepter over het warenhuis.

Nico (links) en Jelle Vanderveen zwaaien samen de scepter over het warenhuis. Foto: Marcel Jurian de Jong

Hij heeft de tv-serie Mr. Selfridge -over de excentrieke warenhuispionier en Earl of Oxford Street Harry Selfridge- al drie keer helemaal gezien. „Ik kan er geen genoeg van krijgen”, lacht Nico Vanderveen. „Hoe ver hij gaat om van zijn warenhuis een succes te maken, de sfeer die hij weet te creëren, het blijft geweldig en inspirerend.”

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's