Duizenden Emmenaren met vraag of klacht niet of te laat teruggebeld. Wethouder Otter: 'Tijd van cursussen is voorbij, ambtenaren op het matje geroepen'

Aan de balie van het gemeentehuis in Emmen gaat het meestal goed, maar de klachtenafhandeling per telefoon laat sterk te wensen over. De politiek eist actie.

Wethouder Jisse Otter (op scherm) beantwoorde vanaf zijn vakantieadres kritische vragen van de gemeenteraad.

Wethouder Jisse Otter (op scherm) beantwoorde vanaf zijn vakantieadres kritische vragen van de gemeenteraad. Foto: DvhN

Op het gemeentehuis in Emmen ging vorig jaar 130.000 keer de telefoon, met aan de andere kant van de lijn een inwoner met een vraag of klacht. Vaak had een ambtenaar gelijk een antwoord, maar bij een terugbelverzoek ging het vaak mis. Ruim tienduizend keer kwam een reactie of veel te laat of werd er helemaal niet teruggebeld. Bijna 40 procent van de mensen kreeg geen reactie binnen een week. En daar zijn ze verre van blij mee op het gemeentehuis.

Notoire niet-bellers in beeld

Nieuws

Meest gelezen

menu