FOC hit op sociale media

Factory Outlet Center was de afgelopen weken een beladen term in Assen. Vooral op sociale media grepen tegenstanders elke gelegenheid aan om hun afkeer te laten blijken. Vaak zonder nuance. ,,Internet is een uitlaatklep.''

Fotoserie van de raadsvergadering waar de beslissing is gevallen voor een Factory Outlet Centre te gaan. De meerderheid van de raadsleden stemde voor een FOC. Op de foto's onder andere iniatiefnemer dhr Coronel, de raadsleden, wethouder Hoogeveen en publiek. FOTO MARCEL JURIAN DE JONG

Fotoserie van de raadsvergadering waar de beslissing is gevallen voor een Factory Outlet Centre te gaan. De meerderheid van de raadsleden stemde voor een FOC. Op de foto's onder andere iniatiefnemer dhr Coronel, de raadsleden, wethouder Hoogeveen en publiek. FOTO MARCEL JURIAN DE JONG

De gemoederen liepen donderdagavond 11 februari hoog op tijdens de vergadering waarin de gemeenteraad Assen besloot al dan niet verder te gaan met een Factory Outlet Center (FOC) bij Assen-Zuid. Op Twitter en Facebook stroomden berichtjes van tegenstanders in hoog tempo binnen en genuanceerd waren die niet altijd. Niet alleen kregen de raadspartijen die voor een outlet leken te stemmen er flink van langs, ook aanhangers van een FOC waren het mikpunt van spot en wethouder Maurice Hoogeveen werd geschoffeerd. Niet zo gek, zegt sociale media-expert en trendwatcher Sander Duivestein van het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti. ,,Je praat tegen het internet en niet tegen de persoon. Zo kun je frustraties heel gemakkelijk kwijt.''

Nieuws

Meest gelezen

menu