Vragen over online communicatie met de overheid? Alle vier bibliotheken in de gemeente Emmen krijgen speciale helpdesks

Bibliotheek Emmen. Eigen foto

Alle vier vestigingen van Bibliotheek Emmen beschikken vanaf maandag 1 november over een Informatiepunt Digitale Overheid. Bezoekers kunnen daar terecht kunnen met vragen over bijvoorbeeld huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen en uitkering.

Er zijn zo’n 4 miljoen Nederlanders die moeite hebben of niet kunnen omgaan met de digitale overheid. Het gaat dan bijvoorbeeld om de (digitale) Berichtenbox van MijnOverheid.nl . De bibliotheken hebben speciaal opgeleide bibliotheekmedewerkers die kunnen helpen met het vinden van informatie én bezoekers kunnen doorverwijzen naar de juiste mensen.

Helpdesk bij bibliotheek Emmen wordt dagelijks veel gebruikt

Vanwege het succes van de helpdesk in de bibliotheek in Emmen Centrum wordt nu uitgerold naar de andere bibliotheken in de gemeente Emmen. Het informatiepunt in het pand aan het Noorderplein kan al ruim een jaar lang dagelijks rekenen op veel bezoekers met vragen.

Samenwerking met Sedna

Tijdens de openingstijden van het Informatiepunt Digitale Overheid is een bibliotheekmedewerker aanwezig die de bezoeker verder kan helpen. Daarnaast is ook een medewerker van Sedna ter plekke die kan helpen bij het invullen van formulieren en aanvragen.

Openingstijden

De openingstijden van het Informatiepunt verschillen per vestiging:

Emmen : dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur en op donderdag van 10.00 tot 12.00 uur

Emmer-Compascuum : donderdag van 15.00 tot 17.00 uur

Klazienaveen : woensdag van 13.00 tot 15.00 uur

Nieuw-Amsterdam : maandag van 15.00 tot 17.00 uur

Als ingelogde PREMIUM lezer kun je op dit artikel reageren. Hierbij hebben we een aantal huisregels voor opgesteld welke je hier kunt lezen.

Reageren

Nieuws

Meest gelezen

menu