In 12,5 jaar bijna niets veranderd bij Schnieders

Het team van Schnieders Autoservice. Eigen foto

Autoservice Schnieders in Beilen bestaat 12,5 jaar. Eigenaren Alexander en Helwie Schnieders zijn trots op hun bedrijf en prijzen zich gelukkig met een trouwe groep vaste klanten en een mooi team.
Lees meer over
De Krant van Midden-Drenthe

Op 7 oktober 2009 zijn Alexander en Helwie begonnen met hun Autoservice. Alexander wilde graag een eigen bedrijf en het paar ging van start met een goed ingericht pand, de juiste kennis, een sterk plan en veel ambitie. Op 7 april bestaat het bedrijf 12,5 jaar en terugkijkend constateren de eigenaars dat de droom van destijds is uitgekomen. ,,We werken iedere dag in een toekomstgericht bedrijf dat we zelf hebben opgebouwd en waar we samen met ons fantastische team van hoogopgeleide monteurs de mobiliteitsproblemen of vragen van hun klanten oplossen, zowel zakelijk, lease als particulier’’, vertelt Helwie.

Focus

Bij de oprichting legden Alexander en Helwie al de focus op drie pijlers waarin ze wilden uitblinken: vakkennis, eerlijkheid en transparantie. En daar is niets in veranderd de afgelopen 12,5 jaar. Schnieders Autoservice acteert op dealerniveau doordat het bedrijf auto’s kan repareren, diagnosticeren en software updaten met behoud van merkgarantie. Helwie: ,,Hiervoor maken we gebruik van merkspecifieke diagnose-apparatuur en hanteren we de merkspecifieke onderhoudsintervallen en gegevens. Alleen het contact is bij ons persoonlijker, geen keuzebandjes en belcentra. Zoals een verzekeringsmaatschappij ook al eens zei: Doe maar normaal, dan word je vanzelf bijzonder.’’

Scholing

Iedere monteur bij Schnieders Autoservice wordt doorlopend bijgeschoold en opgeleid om over de juiste kennis te beschikken en deze te behouden. Alexander Schnieders is zelf officieel GMTO diagnose-expert. Hierdoor kan het voorkomen dat collega-autobedrijven bij Alexander terechtkomen als zij er zelf niet meer uitkomen.

Eerlijk en transparant

Eerlijkheid en transparantie staan bovenaan de prioriteitenlijst van Alexander en Helwie. ,,Uiteraard moet een auto goed onderhouden worden, maar het kan voorkomen dat er misschien even minder kilometers worden gereden waardoor op bepaalde punten geen onderhoud nodig is. We bespreken altijd samen met de klant wat er onderhouden of gerepareerd dient te worden. Zonder toestemming van de klant gebeurt het gewoon niet. Hierdoor weet men van tevoren wat er gaat gebeuren en is er achteraf nooit een verrassing. En dan maakt het niet uit of een klant in een privéauto rijdt of in een leaseauto, een elektrische auto of diesel of benzine. Iedere klant en elke auto is van harte welkom.’’

Toch iets veranderd

Is er dan echt niks veranderd in die 12,5 jaar? Helwie: ,,Jawel, we hebben drie monteurs in dienst, we zijn een echt familiebedrijf geworden en de auto is uiteraard veranderd in de loop van de jaren. Lease, zowel privé als zakelijk, wordt steeds meer gewoon, dieselmotoren zie je steeds minder en EV & hybride juist meer.’’

Op 7 april is het feest bij Schnieders Autoservice. De koffie met wat lekkers staat klaar, iedereen is van harte welkom.

Nieuws

menu