Buren voorkomen dankzij rookmelder woningbrand in Havelte. Bewoner laat pannetje te lang op het vuur staan en valt vermoedelijk in slaap

Rookmelder voorkomt woningbrand in Havelte. Foto: Persbureau Meter

Een rookmelder heeft vrijdagochtend een woningbrand voorkomen in Havelte. De buren hoorden het alarm afgaan en gingen poolshoogte nemen.
Lees meer over
Westerveld

Zij constateerden dat de woning vol rook stond en waarschuwden de bewoner en de brandweer.

De rookontwikkeling in het huis was ontstaan doordat een pannetje te lang op het vuur stond. Het vermoeden bestaat dat de man in slaap is gevallen.

Ventileren

De bewoner kwam er dankzij de rookmelder zonder verwondingen vanaf. De brandweer heeft het pannetje naar buiten gebracht en de woning geventileerd, waarna de bewoner verder van zijn nachtrust kon genieten.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Westerveld
menu