ABN Amro treuzelt met verzoek van klant die voor ruim drie ton aandelen wil kopen. Belegger lijdt honderden euro’s schade, maar klachteninstituut stelt hem in het gelijk

Nadat een klant van ABN Amro deze bank de opdracht gaf voor ruim drie ton aandelen te kopen, deed die daar wat langer over dan de afgesproken vijf werkdagen. En dat terwijl de bank beter moet weten gezien de veranderende dagkoersen, vond de klant in kwestie. Die krijgt gelijk bij klachteninstituut Kifid: de bank moet nog vier aandelen leveren.

Vijf dagen blijft vijf dagen.

Vijf dagen blijft vijf dagen.

Wie denkt dat aandelen kopen altijd op het heetst van de snede wordt gedaan door verhitte bankiers met zweetplekken onder de oksels, komt bedrogen uit. Een klant van de ABN Amro besloot eind januari 2020 dat hij zijn gehele spaarrekening ter waarde van €328.901 wilde omzetten in aandelen van 100% ABN Amro profielfonds profiel 4. Volgens de klant had hij dat orderformulier persoonlijk bij de bank langs gebracht op 28 januari van dat jaar.

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's