Alle klanten KLM met een voucher kunnen geld terugvragen

Foto: ANP

Alle klanten van KLM die vanwege het uitvallen van een vlucht een voucher kregen, kunnen deze omruilen voor cash geld. Tot nu toe gold de geldteruggarantie alleen voor tickets met een datum na 15 mei.

De luchtvaartmaatschappij benadrukt dat gezien de omvang van de crisis en het aantal annuleringen, het langer duurt dan normaal om de transacties te verwerken.

Volgens het Europees passagiersrecht moet een reiziger kunnen kiezen of hij zijn geld terugkrijgt of omboekt bij een geschrapte vlucht. Verschillende Europese landen hebben de afgelopen tijd het gebruik van een voucher als enig alternatief toegestaan. Ook Nederland. Dat is in strijd met de wet, benadrukte de Europese Commissie al eerder.

Vouchers

KLM kon niet anders dan zijn beleid aanpassen. De afgelopen tijd verstrekte de maatschappij op grote schaal vouchers aan klanten van wie de vlucht niet doorging. Als zij de bon niet verzilveren, krijgen zij pas na 12 maanden hun geld terug.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Economie
menu