Kun je met brillenglazen van Rodenstock echt 250.000 keer beter zien? Nee, zegt Carl Zeiss en sleept concurrent voor de rechter

Carl Zeiss en Rodenstock twisten over de kwaliteit van hun brillenglazen. Foto: JAN ZEEMAN
Carl Zeiss, fabrikant van onder meer brillenglazen, beticht zijn in Groningen gevestigde concurrent Rodenstock van misleidende reclame.
Het concern eist in een kort geding voor de rechtbank in Groningen stopzetting van reclames in Nederland en België die suggereren dat de zogenoemde Biometrisch Intelligente Glazen (BIG) van Rodenstock ‘250.000 x scherper zicht’ of ‘250.000 exacter zicht’ opleveren.
Ander licht
Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.
Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!
Abonnement
PREMIUM -50%
Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week
Upgrade (optioneel)
Digitale krant
- Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
- Ma t/m za de krant online lezen
- Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's
Vacatures
Service Adviseur Automotive
Van den Brug

Manager Financien
Talent Performance namens Lentis

Senior Concern Controller
Talent Performance namens Lentis
