Center Parcs maakt gewaagde logoverandering: 'Mensen hebben weerstand tegen een verandering'

Center Parcs komt woensdag met een nieuw logo. Na ruim 26 jaar gaat het uit twee blaadjes bestaande vogeltje overboord. Een gedurfde stap, zeggen experts, want een logoverandering roept vaak weerstand op.

Center Parcs komt woensdag met een nieuw logo. Na ruim 26 jaar gaat het uit twee blaadjes bestaande vogeltje overboord.

Center Parcs komt woensdag met een nieuw logo. Na ruim 26 jaar gaat het uit twee blaadjes bestaande vogeltje overboord. Foto: ANP

Kledingmerk Gap veranderde begin oktober 2010 het logo en bijbehorende lettertype. Volledig, en zonder duidelijke reden. Zes dagen en een stortvloed aan hilariteit, negativiteit en beschimping later draaide het merk de verandering al terug. Gevalletje ondoordachte actie, zeggen experts nu. „Kledingwinkel WE deed ooit iets soortgelijks door plots met flashy, fashionable reclames te komen, terwijl je dezelfde winkels inliep”, zegt marketingdeskundige Thijs van Dijk.

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's