Consument kiest in supermarkt vaker voor huismerk. Marktaandeel loopt op tot 42 procent

De stijgende inflatie doet consumenten vaker kiezen voor een huismerk, of zelfs overstappen naar een goedekopere supermarkt.

De stijgende inflatie doet consumenten vaker kiezen voor een huismerk, of zelfs overstappen naar een goedekopere supermarkt. Foto: ANP / HH

Consumenten kiezen massaal voor huismerken vanwege inflatie. Volgens marktonderzoeker GfK heeft 37 procent van de Europeanen moeite om rond te komen.

„Dat zal dit jaar niet anders zijn, dus blijven A-merken onder druk”, zegt adviseur Servé Muijres van onderzoeksbureau GfK. In Nederland groeide het marktaandeel van huismerken vorig jaar met 2,2 procentpunt tot 42 procent.

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's