Geen cash is geen excuus meer. Digitaal fooi geven of daklozenkrant kopen kan met QR-code van Danki

Contant geld verdwijnt uit onze portemonnee en betekent dat bezorgers en horecapersoneel vaak kunnen fluiten naar hun fooi. Daklozenkrantverkopers en straatmuzikanten zijn net zo hard de dupe. In een persoonlijke QR-code ziet start-up Danki de redding.

Danki-oprichters (vlnr) Michael Littaur, Linda Mabelis en Daan Durlacher.

Danki-oprichters (vlnr) Michael Littaur, Linda Mabelis en Daan Durlacher. Foto: Richard Mouw

Sinds de uitbraak van corona is Nederland harder dan ooit op weg naar een cashloze samenleving: nog maar 20 procent van de betalingen wordt met briefjes en munten gedaan. En dat terwijl zo veel beroepen ervan afhankelijk zijn,’ aldus mede-oprichter Daan Durlacher. Het idee voor de digitale fooienpot ontstond toen zijn compagnon Michael Littaur een daklozenkrantverkoper moest teleurstellen omdat hij geen contanten op zak had. Deze bleek sinds de corona-uitbraak een fractie van zijn normale omzet te maken.

Nieuws

Meest gelezen

menu