Jubilerende Aldi, Lidl en Action trekken steeds meer klandizie. Wat is het geheim? 'Concurrentie loopt vast'

Goede buren voor prijsbewuste klanten. Aldi en Lidl in Zaandam.

Goede buren voor prijsbewuste klanten. Aldi en Lidl in Zaandam. Foto: Matty van Wijnbergen

Boodschappen worden steeds duurder en consumenten zijn meer dan ooit prijskopers. Drie iconische discounters vieren feest. Niet alleen om de groeiende klandizie, maar omdat elk een jubileum viert. Aldi ziet Abraham in Nederland, Lidl Nederland had in 2022 een kroonjaar (25 jaar) en Action is dit jaar alweer dertig.

In Zaandam is er altijd wel een Albert Heijn om de hoek, maar klanten van de Aldi aan de Doctor Scholtenstraat zoeken speciaal deze winkel op. Omwille van de prijs, maar ook omdat concurrent Lidl er pal naast ligt. „Ik kom bij beide en kijk in de folder wat waar in de aanbieding is”, zegt Trudy de Boer, terwijl ze de Aldi uitloopt. „Bij Aldi vind ik de groente en fruit goed, bij de Lidl de plantenafdeling. De Lidl is mooier. Albert Heijn? Die is me te duur.”

Steekproef

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's