Je betaalt meer voor koffiepads, chips of koekjes, maar krijgt minder. Consumenten ergeren zich enorm aan 'krimpflatie'

Consumenten ergeren zich dood aan kleinere verpakkingen voor een hogere prijs.

Consumenten ergeren zich dood aan kleinere verpakkingen voor een hogere prijs.

Een verpakking met minder inhoud, en toch een hogere prijs. Consumenten ergeren zich enorm aan het fenomeen ’krimpflatie’ waarbij een fabrikant stiekem minder product in de verpakking stopt, en soms ook nog de prijzen verhoogt. De Consumentenbond roept fabrikanten op eerlijk te zijn.

Bij het meldpunt ’Eerlijk’ kreeg de bond zo’n 1500 klachten binnen, waarvan 900 over krimpflatie. Daarvan gingen er bijna 400 over Karvan Cévitam limonadesiroop. Flessen gingen van 750 milliliter naar 600 milliliter, terwijl de prijs maar een dubbeltje daalde. Per 100 ml betalen consumenten dus eigenlijk 22% meer.

Dure margarine

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's