Trots op de 'couleur locale' in Ter Apel. Lokale ondernemers geven winkelcentrum eigen gezicht en zorgen voor grote diversiteit

Veel dorpswinkelcentra hebben prima gedraaid tijdens de coronapandemie. Maar hoe ziet hun toekomst eruit? Kunnen ze hun klanten vasthouden? Wat zijn hun sterke en minder sterke punten? Vandaag: Ter Apel.

Handelsvereniging Mercurius is trots op de 'couleur locale' van het winkelscentrum in Ter Apel.

Handelsvereniging Mercurius is trots op de 'couleur locale' van het winkelscentrum in Ter Apel. Foto: Huisman Media

Bij temperaturen die deze ochtend het tropisch niveau naderen, oogt het stil in het winkelcentrum van Ter Apel. De hitte heeft de 51-jarige Marcel (‘Mijn achternaam mag niet in de krant.’) niet verhinderd zijn dagelijkse boodschappen te doen. Die haalt hij al decennia in het hart van het Westerwoldse dorp. ,,Je hebt hier alles. Het is eigenlijk best bijzonder dat er in een betrekkelijk kleine plaats als Ter Apel zo veel winkels zijn. En er is nauwelijks leegstand. Moet je eens in Emmen gaan kijken…”, zegt hij.

Eigen gezicht

Vacatures

Supply Chain Coördinator

Sunoil Biodiesel Holding B.V.

Commerciële Medewerker Binnendienst

VisscherHolland Steenwijk

Elektro- / Koeltechnisch Eindmontage medewerker (m/v)

Mark B.V.

Nieuws

menu