Consument worstelt met hoge prijzen in de supermarkt, vooral voor voedingsmiddelen. 'Wen er maar aan'

Het gaat hard met de kosten voor dagelijkse boodschappen. Prijsstijgingen van zomaar 20 procent zijn geen uitzondering meer en dat doet inmiddels zó veel pijn in de portemonnee, dat de supermarktklant scherpere afwegingen maakt. Extraatjes moeten eraan geloven en er is meer oog voor goedkopere alternatieven. „Consumenten zien prijzen stijgen en denken: dat ga ik niet betalen”, aldus Rabobank-analist Sebastiaan Schreijen.

Foto:

Foto: ANP

Uit alle macht proberen consumenten de uitgaven aan boodschappen een beetje binnen de perken te houden. Maar dat valt nog niet mee. Donderdag kwam het CBS met nieuwe inflatiecijfers. Vergeleken met 2021 waren consumenten in september van dit jaar voor hun levensmiddelen bijna 13 procent duurder uit.

Vacatures

Supply Chain Coördinator

Sunoil Biodiesel Holding B.V.

Lid College van Bestuur

Talent Performance

Machinist in opleiding

Arriva

Nieuws

menu