Waarom het RTL4-programma Kopen Zonder Kijken is uitgegroeid tot kijkcijferhit: 'De prijzen zijn te hoog en starters kunnen geen kant op'

Het RTL 4-programma Kopen Zonder Kijken is uitgegroeid tot een onverwachte kijkcijferklapper van formaat. Hoewel, onverwacht? Makers zeggen het succes van deze titel uit de rijke en niet te stoppen ‘woontelevisie’-traditie wel te kunnen verklaren .

Makelaar Alex van Keulen, presentator Martijn Krabbé en aannemer Bob Sikkes. FOTO RTL

Makelaar Alex van Keulen, presentator Martijn Krabbé en aannemer Bob Sikkes. FOTO RTL

Bouwdeskundige Bob Sikkes, onder vaste tv-kijkers inmiddels bekend als Bob de Bouwer, zag al in een vroeg stadium de potentie van  Kopen Zonder Kijken . ,,Maar het lijkt nu echt te escaleren. Ik hoor dat ze er in studentenhuizen hele drankspelletjes op nahouden. Met de bingokaart op schoot: vertelt het kandidatenkoppel halverwege de uitzending zwanger te zijn? Check! Heeft die arme Bob, ik dus, weer een te krap verbouwbudget? Check! Ik merk dat er een heel brede doelgroep naar kijkt, waaronder zelfs jonge kinderen.”

Nieuws

menu