Coronalijn van GGD krijgt steeds meer bezorgde en kwade mensen uit Groningen aan de telefoon

De coronalijn van de GGD Groningen krijgt het drukker en drukker nu het aantal besmettingen in Groningen behoorlijk stijgt. ,,De bezorgdheid neemt toe, dat merk je wel’’, zegt Madelon Vuijk, coördinator van het callcenter.

De mails die de GGD Groningen binnenkrijgt bevatten soms nogal 'ongeremde reacties'.

De mails die de GGD Groningen binnenkrijgt bevatten soms nogal 'ongeremde reacties'. Foto: Marcel Jurian de Jong

Ze zitten al sinds maart dit jaar in verschillende teams van zeven, acht mensen dagelijks honderden vragen te beantwoorden in het kantoor van GGD Groningen aan het Hanzeplein. ,,We zitten op zo’n tweehonderd telefoontjes per dag. Het zijn heel andere vragen dan in het begin, nu er ook veel meer besmettingen komen in Groningen. Mensen moeten soms langer wachten en een enkele keer leidt dat tot irritaties.’’

menu