Het wordt stiller in de gigantische hallen van scheepswerf Meyer in Papenburg. In 2020 schreef de Duitse bouwer van kingsize cruiseschepen 180 miljoen euro verlies

De scheepswerf van Meyer in Papenburg dacht in 2020 het 225-jarig bestaan groot te vieren. De voorbereidingen waren afgerond, het programma klaar. Toen kwam corona en ging de cruisebranche voor anker. In plaats van slingers kwamen mondkapjes. Het familiebedrijf belandde in de diepste crisis sinds zijn bestaan. Hoe nu verder?

Ondertussen mikt Meyer niet alleen meer op de bouw van cruiseschepen, waarmee de werf groot is geworden en naam maakte.

Ondertussen mikt Meyer niet alleen meer op de bouw van cruiseschepen, waarmee de werf groot is geworden en naam maakte.

Nevel hangt boven de rivier de Eems in Papenburg, het immense dok van scheepswerf Meyer wordt deels aan het oog onttrokken. Binnen wordt gewerkt aan de cruiseschepen Disney Wish en P&O Arvia. Sirenes van grote kranen waarschuwen de werklui dat er een gevaarte komt aanrijden. De ‘gele helmen in blauwe overalls’ gaan gedisciplineerd aan de kant.

Nieuws

menu