Steeds langer en vaker uitverkoop: kunnen winkeliers het tij keren?

Steeds langer en vaker uitverkoop. Het heeft een gevolg: consumenten stellen hun aankopen langer uit. Kunnen winkeliers het tij nog keren?

De binnenstad van Groningen hangt vol met banners, borden, stickers en ander materiaal waarop te zien is dat het uitverkoop is. Foto Peter Wassing

De binnenstad van Groningen hangt vol met banners, borden, stickers en ander materiaal waarop te zien is dat het uitverkoop is. Foto Peter Wassing

Jacques Hartog ‘schrok zich kapot’ afgelopen november. De eerste borden met Sale en uitverkoop werden alweer op winkeletalages geplakt. Volgens Hartog – docent Retail aan de Hanzehogeschool – duurt de uitverkoop ieder jaar langer. Dat klinkt positief, zeker in de oren van voordeeljagers, maar langere uitverkoop is niet per definitie voordelig: ,,Het heeft gevolgen voor winkeliers en consumenten.’’

Fixatie op prijs

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's