Waarom Holland Norway Lines zo lang niet begon aan het bouwen van een eigen kade in de Eemshaven

Veendammer Wilbert Boneschansker, CFO van Holland Norway Lines.

Veendammer Wilbert Boneschansker, CFO van Holland Norway Lines. Foto: Corné Sparidaens

Veerdienst Holland Norway Lines (HNL) tussen Eemshaven en Noorwegen verruilt Nederland voor Duitsland, omdat de oprichters in 2022 geen financiering konden krijgen voor hun eigen kade. Banken wilden het bedrijf geen lening geven en met NOM, provincie en Seaports kwam de directie niet tot zaken.

Hoe succesvol de maritieme start-up HNL van meet af aan ook was, banken zagen het bedrijf nog als 'beginner'. Daarom schoten ze niet te hulp met het benodigde geld voor een eigen kade. Die was nodig om annuleringen te voorkomen.

Kade kost tussen de 15 en 30 miljoen euro

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's