De vertroebelde relatie tussen Holland Norway Lines en Groningen Seaports. 'We hebben steeds aan de bel getrokken'

Veerboot MS Romantika van Holland Norway Lines. Foto: archief Anjo de Haan
De toekomst van Holland Norway Lines (HNL) hangt aan een zijden draadje. De rederij wist na de eerste gesprekken in 2020 met Groningen Seaports dat ze een eigen kade voor de MS Romantika moest bouwen. Drie jaar later is er nog geen paal geslagen in de Eemshaven. Seaports wast z’n handen in onschuld.
,,Geloof mij: we hebben steeds aan de bel getrokken”, zegt directeur Cas König van Seaports. „We hebben talloze gesprekken met HNL gevoerd en we doen er alles aan om de veerdienst hier te houden.’’
Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.
Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!
Abonnement
PREMIUM -50%
Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week
Upgrade (optioneel)
Digitale krant
- Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
- Ma t/m za de krant online lezen
- Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's