Voice of Holland deelnemer Wibrand Brontsema, influencer Tessa Leegte en Live-cooking bij talkshow over nieuwe winkelseizoen in Stadskanaal: 'Nergens in Nederland zo gedaan'

Anne-Marchien Venekamp (l) is in haar nopjes met de opzet van de online talkshow Lentekriebels. Aanstaande zaterdag geven winkeliers en horecaondernemers uit de gemeente een kijkje op alle nieuwe trends dit seizoen. Foto: Harry Tielman/Archief

Met de online talkshow ‘Lentekriebels’ vol muziek, mode en een live-kookshow geven winkeliers uit Stadskanaal en Musselkanaal in samenwerking met de gemeente een draai aan de opening van het nieuwe winkelseizoen. ,,Ik denk dat het nergens in Nederland op deze manier wordt gedaan.’‘

Dat zegt Anne-Marchien Venekamp van de winkeliersvereniging in Stadskanaal. Ze is één van de initiatiefnemers van de talkshow aanstaande zaterdag. Normaal gesproken luiden de winkeliers en horecaondernemers de lente in met allerlei activiteiten, maar dat kon dit jaar door de coronacrisis niet doorgaan. ,,Maar wij willen wel heel graag contact houden met onze klanten en ons laten zien.’’

Een oplossing vond Venekamp in een eerder evenement dat afgelopen december werd gehouden, toen de winkelavond Moonlight Shopping werd omgezet naar een quiz. ,,Dat was fantastisch. Zoiets gaan we nu weer doen, maar dan een stuk groter.’’

Gouden platen en Voice

Het gaat er als volgt uitzien, schets Venekamp. Presentatoren Jasper Stuut en Natasja Smit nemen kijkers mee in een muzikaal programma. Daarin spelen bekende namen, zoals Wibrand Brontsema die meedeed aan The Voice of Holland, en Jeroen Russchen en Femke Drenth die allebei een gouden plaat wonnen. Jasper Wever, finalist van dit seizoen bij The Voice, zou ook komen, maar is verhinderd. Andere muziek wordt bijvoorbeeld gespeeld door Fleur Luitjens, dochter van de bekende juwelier. ,,Zij zorgt doorlopend voor muziek. Het wordt een avond vol talenten.’’

Het programma is breder dan muziek. Zo is er ook een live-kookshow, waarbij eenvoudige recepten worden uitgelegd. Ook is er een quiz over wetenswaardigheden uit de gemeente waarbij prijzen gewonnen kunnen worden. Daarnaast wordt uitgebreid gepraat over mode. ,,Iedereen die in beeld komt, is gestyled met kleding uit lokale winkels.’’

‘Dit geeft energie’

Maar ook de waren van andere winkels uit Stadskanaal, Musselkanaal en de kernen in de gemeente komen langs. ,,We hebben het leuk gemaakt voor iedereen jong en oud.’’ Zo is ook de jonge influencer Tessa Leegte, met 72.000 volgers op social media platform TikTok aanwezig.

Volgens Venema ging het organiseren verrassend soepel, onder meer dankzij de gemeente en videobedrijf Vandebond. ,,Het enthousiasme voert de boventoon. Het is een moeilijke tijd, je hebt elkaar nodig. Je ziet in deze tijd waar Stadskanaal goed in is: samen een win - win situatie creëren. Dit geeft ons energie en consumenten ontspanning.’’

Lentekriebels start zaterdagavond om 20.00 uur en is te volgen via vandebond.nl/lentekriebels.

Nieuws

Meest gelezen

menu