FC Groningen geeft 5000 ballen cadeau aan maatschappij. Ambassadeur Arjen Robben: 'Belangrijk dat iedereen de kans krijgt om te gaan bewegen. Dat kan als je een bal in je bezit hebt'

De Wordt groter-bal. Foto: FC Groningen/ Studio Gambar
De ballen worden onder meer verdeeld onder de sponsorrelaties van FC Groningen. Bij verlening van hun overeenkomst met de club, krijgen zij een zij met vijf ballen. Het is vervolgens aan de ondernemer hoe deze ballen verdeeld worden. Het heeft echter FC Groningens sterke voorkeur daarbij vooral te kijken naar kinderen die nog geen bal hebben.
Andere partijen uit het bedrijfsleven of organisaties vanuit de (semi)overheid kunnen de zakken met ballen kopen ; onder de voorwaarde dat de ballen worden uitgedeeld.
Ontwerp kunstenaar Klaas Lageweg
De Wordt groter-bal is ontworpen door kunstenaar Klaas Lageweg. Robey Sportswear heeft de bal ontwikkeld en geproduceerd. De bal is opgebouwd uit vlakken, die alle een andere betekenis hebben met een verwijzing naar FC Groningen of het verzorgingsgebied van de Trots van het Noorden.
De maatschappelijke ‘Word Groter-bal’ is ontworpen door kunstenaar Klaas Lageweg. Clubicoon Arjen Robben is ambassadeur van de actie. FC Groningen hoopt dat de ballen voornamelijk terecht komen bij kinderen die opgroeien in armoede.
Ambassadeur Arjen Robben
Oud-speler Arjen Robben is ambassadeur van de actie. Hij benadrukt het belang van sport op jonge leeftijd. ,,Veel kinderen hebben te maken met overgewicht, daarom is het zo belangrijk dat iedereen de kans krijgt om te gaan bewegen. Dat kan als je een bal in je bezit hebt. Samen met vriendjes, vriendinnen, het maakt ook niet uit wat het is. Ik was echt niet alleen maar aan het voetballen en heb ook verstoppertje of blikspuit gespeeld. Ook dan ben je lekker aan het bewegen, rennen en dat is alleen maar goed en gezond.”