Tijdens Lutje Lokaal (als tegenhanger van Black Friday) zetten 40 winkeliers in Groninger binnenstad hun deur open voor proeverij, muziek en workshops

Lotte de Vries van Diezijner. Foto: Silvy Maatman

Lutje Lokaal is het ondernemersinitiatief dat in Groningen het tegengeluid vormt op Black Friday. Niet de focus op grote merken en hoge kortingen, maar aandacht voor lokale ondernemers, klanten en extra aandacht voor elkaar.
Lees meer over
Stad

Ondernemersinitiatief komt met sympathieke en lokale tegenhanger Lutje Lokaal op zaterdag 27 november. Geen uitverkoop, maar extra waarde in de vorm van persoonlijke aandacht, kleine attenties of een verrassend gebaar. Op zaterdag 27 november heten meer dan 40 aangesloten winkels de bezoekers van harte welkom tussen 10.00 uur en 18.00 uur.

Warm welkom op Lutje Route

Op zaterdag 27 november bieden de Lutje ondernemers (Lutje betekent klein in het Gronings) bezoekers en (vaste) klanten een extra warm welkom tijdens Lutje Lokaal. De dag na het grootste commerciële kortingenfestijn Black Friday, staan juist de kleine ondernemers en hun klanten in de spotlights. Deelnemende winkels organiseren deze dag iets extra’s voor klanten of bezoekers zoals een workshop, demonstratie, give-aways, live-muziek of een proeverij. Zo worden er op de P+R locaties kopjes thee uitgedeeld, met een prachtig kaartje met gedichten van stadsdichter Myron Hamming. Ook zijn er kaas- en theeproeverijen en voor kinderen een poppenkastvoorstelling en knutselactiviteiten. Het is een aaneenschakeling van verassingen en vrolijke momenten. “De dag is geslaagd wanneer we veel lachende gezichten hebben gezien.” aldus één van de initiatiefneemsters Amber van KOKOTOKO.

Twee keer per jaar

Lutje Lokaal vindt twee keer per jaar plaats en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in de binnenstad. “We richten ons specifiek op waar we als Lutje ondernemers groots in zijn: samen een mooie binnenstad maken en elkaar steviger in het zadel helpen. Voor onze kleine, bijzondere winkels komen klanten immers naar Groningen” licht Amber toe. “Het doel van de route is de klanten extra in het zonnetje zetten en aandacht schenken, zodat we elkaar nog beter leren kennen. Dat ze het gevoel hebben op bezoek te komen bij bekenden, dat is Groningse gastvrijheid.” Shop, eet, geef een lokaal verhaal

Ruim 40 winkeliers openen hun deuren op zaterdag 27 november tijdens Lutje Lokaal. Allemaal met een gastvrij gebaar en persoonlijke aandacht. Er is een veelzijdige route ontstaan van vintage- tot theewinkel en van restaurant tot kledingboetiek. Van tim tom, Your Daily Tea Cup, Laif & Nuver, De Groene Stoel, Happy Walker tot ZICH ZACH, DAD Design, Wirwar, Bonbon Atelier Luca en Hartendief doen mee. Een rijk en divers aanbod van de meest bijzondere hotspots van Groningen. Via de website www.lutjelokaal.nl kunnen bezoekers in één oogopslag welke ondernemers meedoen. Daarnaast is er een gemakkelijke routekaart te verkrijgen die je de weg wijst langs de fijnste plekjes van Groningen. Deelnemen kan nog!

Winkeliers kunnen nog deelnemen

Ondernemers die mee willen doen, kunnen 27 november gratis deelnemen. De voorwaarden zijn dat ze die dag tot minstens 18.00 uur geopend zijn en iets organiseren dat waarde toevoegt voor de klanten en bezoekers. En dat het wenselijk is dat de eigenaren zelf ook aanwezig zijn, zodat de klanten de drijvende kracht achter zijn of haar zaak leren kennen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Aanmelden kan of vragen kunnen gemaild worden naar info@diezijner.eu .

Organisatoren Lutje Lokaal is een initiatief van, en wordt georganiseerd door lokale ondernemers Amber van KOKOTOKO, Lieve en Nardia van Mary Jane, Nynke van Diezijner, Hilde van LiAtelier en Marina van Musjes.

Nieuws

menu