Zo simpel als wat. Inwoners van Groningen kunnen prijs van 800 euro winnen door te zingen tijdens het douchen

Foto: Shutterstock

De provincie, de gemeenten en alle woningcorporaties in Groningen lanceerden in februari de campagne ‘Zo simpel als wat’ om inwoners erop te wijzen hoe zij eenvoudig energie en daarmee geld kunnen besparen. In dit kader is nu ook een meezingwedstrijd afgetrapt.
Lees meer over
Stad
Eemsdelta
Het Hogeland
Midden-Groningen
Oldambt
Pekela
Stadskanaal
Veendam
Westerkwartier
Westerwolde

De uitdaging is mee te zingen met het nummer Zo simpel als wat van Jan Simpelman, dit te (laten) filmen en de video onder de tag Zosimpelalswat te delen op je Facebookpagina. De maker van de leukste meezing-video, krijgt een compleet besparingspakket, inclusief montage, ter waarde van 800 euro. De eerste twintig deelnemers krijgen bovendien en bluetooth doucheradio.

Simple Man van Lynyrd Skynyrd

Zo simpel als wat is een ‘douchesong’ boordevol besparingstips van precies 5 minuten. De meezingversie het nummer, gebaseerd op Lynyrd Skynyrds Simple Man , helpt om je douchetijd te timen: einde lied is douchekraan dicht. Er is ook een kortere versie mét een videoclip gemaakt.

Energie en daarmee geld besparen

De douchesong is een van de middelen, waarmee provincie, gemeenten en woningcorporaties inwoners laten zien zij eenvoudig energie en daarmee geld kunnen besparen. Ze geven tips op de website en op Facebook , en bieden daarnaast concrete hulp bij besparen, zoals aan de hand van een gratis energiecoach die wijst op alle besparingsmogelijkheden.

Nieuws

menu