Gea uit Musselkanaal voor paar duizend euro opgelicht door 'Fraudehelpdesk Rabobank': het kan iedereen overkomen

Niet alleen het geld is weg, ook het vertrouwen in de mens. Foto: Pixabay

Ze is boos, nog altijd. Maar ook teleurgesteld, en dan met name in haarzelf. Nietsvermoedend nam Gea Gerrits uit Musselkanaal op Goede Vrijdag de telefoon op. Aan de andere kant van de lijn werd ze begroet door een medewerker van de Fraudehulpdesk van de Rabobank, althans dat dacht ze. Na beëindiging van het gesprek bleef ze zitten met een onbehaaglijk gevoel. Ze besloot de Rabobank te bellen. Haar ‘onderbuikgevoel’ bleek terecht.
Lees meer over
Stadskanaal

Ze was opgelicht. Op een gewiekste manier..... De zogenoemde medewerker van de Fraudehelpdesk, die zich voorstelde als Daniël de Leeuw, vroeg ter verificatie de laatste drie cijfers van Gea’s rekeningnummer. Die bleken te kloppen met de reeds bij de ‘Rabobank’ bekende gegevens. ‘Daniël’ meldde vervolgens dat de ‘Fraudehelpdesk’ mensen belt als er verdachte transacties boven water komen. Vervolgens vroeg de oplichter of ze onlangs ruim 1200 euro had overgemaakt. Dit was niet het geval. Geen reden voor paniek volgens ‘Daniël’, want door snel in te grijpen had de ‘Rabobank’ kunnen voorkomen dat de transactie had plaatsgevonden.

Nieuwe pincode invoeren

Nieuws

menu