Gegrilde perzik met yoghurt en pistachenoten | wat eten we vandaag?

Het is alweer juni en dat betekent dat de perziken weer in het seizoen komen. Ik ben gek op deze zoete en sappige vrucht! Dit recept is een verrassend fris dessert. Het ziet er geweldig uit, maar het is ontzettend makkelijk om te maken. Je kunt het trouwens ook als ontbijt eten, dan zou ik er wat meer yoghurt bij doen en eventueel nog wat granola. Dan is het meer verzadigend.

Foto Hilly Lautenbach

Lees meer over
Eten en drinken

Je hebt nodig:

Voor 1 persoon

  • 1 perzik
  • 2 eetlepel Griekse yoghurt *
  • 1 eetlepel pistachenoten (hazelnoten zijn er ook lekker bij)
  • 1 theelepel honing

* Je kunt in plaats van Griekse yoghurt ook eens hangop gebruiken. Dat maak je makkelijk zelf door een theedoek nat te maken en uit te wringen. Leg de theedoek in een kom en giet de yoghurt erin en laat het een nachtje in de koelkast ‘hangen’.


Zo maak je het:

Snijd de perzik door de helft en haal de pit eruit. Grill de perzik daarna zo’n 2 minuten in een grillpan. Doe vervolgens de gegrilde perzik in een kom en doe hier de yoghurt bij. Strooi er pistachenoten over en maak het af met een beetje honing.

Eet smakelijk!

Nieuws

Meest gelezen

menu