Gezonde wafels met fruit | wat eten we vandaag

Start je dag goed met deze gezonde wafels met fruit. Met een paar ingrediënten maak je het. Zo makkelijk en lekker kan gezond eten zijn! Heb je geen wafelijzer? Dan kun je met het beslag ook pannenkoeken maken.

Wafels met fruit

Lees meer over
Eten en drinken

Voor 4 tot 6 wafels heb je nodig:

  • 100 g skyr (magere kwark kan ook)
  • 65 g volkoren tarwemeel
  • 1,5 tl bakpoeder
  • Halve banaan
  • 2 eieren
  • Olie om in te vetten

Topping:

  • Je favoriete fruit

Zo maak je het:

Mix alle ingrediënten met een staafmixer of blender door elkaar en mix het tot een fijn geheel. Verhit vervolgens het wafelijzer en vet het in met een beetje olie. Zodra het wafelijzer op temperatuur is, kun je het beslag erin doen. Schep 2 tot 3 eetlepels beslag per wafel in het ijzer en bak de wafels in circa 4 minuten gaar. Leg de wafels weg, en vet het wafelijzer weer in met een beetje olie. Maak hierna de volgende lading wafels, totdat het beslag op is.

Kies je favoriete fruit als topping. Ik bakte een halve banaan kort in een pan en gebruikte dat als topping. Serveer de wafels met jouw gekozen fruit. Eet smakelijk!

Nieuws

menu