Linzensalade | wat eten we vandaag?

Variatie is een van de beste tips voor een gezonde leefstijl. Neem in plaats van brood eens een schaaltje yoghurt met fruit, havermout, pannenkoekjes of een omelet. Een salade bij de lunch is ook een goed idee! Zo krijg je veel gemakkelijker je dagelijkse portie groente binnen en daar wordt je lichaam blij van. Deze linzensalade kun je makkelijk meenemen en is lekker bij de lunch. Good to know: de salade is écht heel makkelijk om te maken. Binnen 5 minuten is het al klaar!

Foto Hilly Lautenbach

Lees meer over
Eten en drinken

Je hebt nodig:

Voor 2 porties

  • Blik linzen (ong. 400 gram)
  • 2 paprika’s
  • 2 teentjes knoflook
  • Handje zongedroogde tomaten
  • 50 g rucola
  • Handje walnoten
  • 2 el extra vierge olijfolie
  • 1,5 el balsamicoazijn
  • Zout en peper

Zo maak je het:

Snijd de paprika’s in blokjes en snijd de knoflook fijn. Spoel hierna de linzen af. Meng in een bakje de knoflook, olijfolie en balsamicoazijn door elkaar. Hussel vervolgens de rucola, paprika, zongedroogde tomaten en linzen door elkaar. Meng de dressing erdoorheen. Breng extra op smaak met zout en peper. Verdeel als laatste de walnoten over de salade.

Eet smakelijk!

Nieuws

menu