Bijna Black Friday. In Nederland groeit een tegenbeweging. 'Waarom iets nieuws kopen als je eigen product langer meekan?'
Het is bijna Black Friday, het uit Amerika overgewaaide festijn rond ‘kopen met heel veel korting’. Past dat nog in deze tijd van milieubewustzijn, duurzaamheid en consuminderen? Meer mensen vragen zich af: hebben we al die spullen echt nodig?

Nieuwe spullen kopen met flinke korting: volgende week is het weer Black Friday. Foto: Shutterstock
Vooropgesteld: het aantal (web)winkels dat dit jaar meedoet is groot en schommelt volgens de website Black Friday Nederland rond de 250. In Nederland kennen we de ‘zwarte vrijdag’ sinds pak ‘m beet 2015. De kortingsactie, die inmiddels veel langer duurt dan één dag, nam een vlucht toen grote merken zoals Bol.com, BCC, MediaMarkt en Wehkamp mee gingen doen.
Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.
Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!
Abonnement
PREMIUM -50%
Upgrade (optioneel)
- Ma t/m za de krant online lezen
- Ma t/m za de krant online lezen
- Zaterdag de weekendkrant op papier