Drukte bij de ANWB Alarmcentrale in Assen: van een gestrand busje met sleehonden tot panne tijdens de huwelijksreis. 'We noemen onszelf geen hulpverleners, maar vakantieredders'

Een recordbezetting van 660 hulpverleners en 34 procent meer voertuighulpvragen dan in 2019, het jaar voor corona. Bij de ANWB Alarmcentrale in Assen weet men als geen ander dat Nederland weer massaal op vakantie is. Het is er drukker dan ooit tevoren en de afgelopen vijf weken kwamen er uit het binnen- en buitenland al zo’n kleine 300.000 telefoontjes binnen.

Thijs Biesta

Thijs Biesta

Lees meer over
Eropuit
Assen

,,De meeste meldingen zijn van mensen die stranden met pech en weer op weg geholpen willen worden, maar ook van vakantiegangers die bijgestaan moeten worden vanwege ziekte of ongeval en medische zorg nodig hebben. Reizigers bellen om hulp en verwachten dat wij het voor hen oplossen en dat gebeurt in bijna alle gevallen dan ook. Wij zijn nu op ons best, want mensen in nood helpen is onze passie. We noemen onszelf ook geen hulpverleners, maar vakantieredders. Want dat is ons hoofddoel om te zorgen dat de reis naar en verblijf op de camping, het hotel of vakantiepark gewoon door kan gaan”, zegt directeur Victor Geskes.

menu