DVHN commentaar | De journalistiek mag haar principes best vaker luid en duidelijk uitspreken. Voor het publiek én om zichzelf scherp te houden

Ze heeft nog nooit zoveel klachten in zo korte tijd gekregen over één omroep, ombudsman Margo Smit voor de publieke omroepen. In totaal 136 in vier maanden tijd, over Ongehoord Nederland (ON). Smit onderzocht ze op basis van de wetten, codes en statuten waaraan de Nederlandse journalistiek zich houdt, en publiceerde deze week haar bevindingen.

Ombudsman NPO: Ongehoord Nederland brengt onjuiste informatie

Ombudsman NPO: Ongehoord Nederland brengt onjuiste informatie ANP

Ongehoord Nederland maakt sinds februari journalistieke programma’s die naar eigen zeggen ‘de andere kant van de nieuwsbol belichten’. Kijkers en luisteraars kregen een andere indruk. Ze klaagden onder meer over desinformatie, racisme en een gebrek aan onafhankelijkheid.

Als ingelogde PREMIUM lezer kun je op dit artikel reageren. Hierbij hebben we een aantal huisregels voor opgesteld welke je hier kunt lezen.

Reageren

Nog geen toegang tot PREMIUM, abonneer je hier

Nieuws

menu