Als bedrijf moet je nu durven deugen: één boze medewerker, één ontevreden klant kan via social media heel makkelijk een boycotactie beginnen | opinie

De bedrijfsvisie van Ben & Jerry's is gericht op het respecteren van mensenrechten en sociale rechtvaardigheid. FOTO EPA
Decennialang was het enige doel van bedrijven om winst te maken, stelt Jan Driessen. Volgens hem worden bedrijven de afgelopen jaren echter meer en meer afgerekend op de maatschappelijke rol die zij vervullen.
Lees meer over
Booking.com werd via sociale media gedwongen om 65 miljoen euro aan corona-loonsteun terug te betalen, nadat daar flinke ophef was ontstaan over de hoge bonussen die het bedrijf had uitbetaald aan enkele directeuren.
Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.
Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!
Abonnement
PREMIUM -50%
Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week
Upgrade (optioneel)
Digitale krant
- Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
- Ma t/m za de krant online lezen
- Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's
Heb je al een abonnement? Log hier in.
of