Friesenbrücke wordt kapitaalvernietiging

Projecten zoals de Fehmarnbelttunnel tussen Duitsland en Denemarken maken het noodzakelijk internationaal in plaats van regionaal te denken.

Projecten zoals de Fehmarnbelttunnel tussen Duitsland en Denemarken maken het noodzakelijk internationaal in plaats van regionaal te denken.

De discussie over de Wunderline, de snelle trein tussen Groningen en Bremen, blijft in ons land te veel steken in een regionaal perspectief. Een noodzakelijke internationale horizon ontbreekt.
Lees meer over
Opinie

Het is vooral het succes van de Meyer Werft in Papenburg dat ervoor zorgt dat er ook nu weer geen vaste brug komt over de Eems bij Weener, en daarom ook geen snelle trein naar Bremen. De fabrikant met het grootste bouwdok ter wereld, bouwt de grootste en meest luxueuze cruiseschepen. En ook nog eens op LNG, de ‘schone’, maar toch erg omstreden aandrijving in die sector.

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's