ProRail probeert de Lelylijn weg te poetsen. Wie roept de spoorwegbeheerder die sterk georiënteerd is op de Randstad tot de orde?
Niet geheel verrassend vindt ProRail dat de drie miljard euro die het kabinet alvast gereserveerd heeft voor de Lelylijn beter elders kan worden geïnvesteerd. In Randstad moeten immers nog heel veel knelpunten worden opgelost, aldus de spoorwegbeheerder. Die laat geen mogelijkheid onbenut om ervoor te pleiten vooral elders aan de slag te gaan en de Lelylijn op de lange baan te schuiven.

Een traject voor de Lelylijn, de gedroomde spoorlijn van Amsterdam naar Groningen
In deze krant zegt John Voppen, de ceo van ProRail, dat andere investeringen nu belangrijker zijn. Dat is een klap in het gezicht van het Noorden, dat er met veel moeite in is geslaagd de Lelylijn hoger op de politieke agenda te krijgen.
Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.
Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!
Abonnement
PREMIUM -50%
Upgrade (optioneel)
- Ma t/m za de krant online lezen
- Ma t/m za de krant online lezen
- Zaterdag de weekendkrant op papier