Mogen webshops in actie komen tegen de zogenoemde terugstuur-terreur? Dit is de uitslag van de Stelling van de Dag

Foto ter illustratie: Jiawei Zhao|Unsplash

Vrijwel alle deelnemers aan de Stelling van de Dag vinden het terecht dat webshops in actie komen tegen de zogenoemde terugstuur-terreur.

Slechts vier deelnemers zijn het er niet mee eens. ,,Dit is de prijs die de webwinkels voor hun eigen beleid betalen’’, zo klinkt het. En ook: ,,Mensen maken gewoon gebruik van hun recht om spullen te retourneren. De webwinkels moeten niet zo zeuren.’’

Asociaal

Maar het overgrote deel van de deelnemers (ruim 98 procent) vindt dat de webshops best iets mogen doen tegen teruggestuurde bloesjes die naar zweet stinken en geretourneerde haarborstels vol haren.

Een greep uit de reacties
,,A-sociaal en milieuonvriendelijk.’’
,,Asociaal gedrag.’’
,,Asociaal gedrag om het artikel na gebruikt of gedragen te hebben, terug te sturen.’’
,,Belachelijk dat je iets gaat dragen op bijvoorbeeld een feest en het dan vervolgens terugstuurt.’’
,,Belachelijk dat mensen dat doen, zou niet nodig moeten zijn maar ja het zijn mensen he.’’
,,Compleet asociaal gedrag, ik vind dat deze mensen hun geld niet terug moeten krijgen.’’
,,Dat doe je ook niet. Jij wilt zelf later ook niet zo’n blouse krijgen die al gedragen is. Dus stop daar mee.’’

Vaker naar een gewone winkel

Verschillende deelnemers zien in het ongewenste gedrag van sommige webshoppers een aanbeveling om vaker naar een fysieke winkel te gaan. ,,Hopelijk stimuleert dit het bezoek aan gewone winkels.’’

En een oplossing is er ook: ,,Klanten kopen te gemakkelijk bij webshops omdat ze altijd terug kunnen sturen. Laat klanten meebetalen voor retourneren, dan kopen ze ook zorgvuldiger.’’

Nieuws

menu