Noorderling is minder merkbewust

Dure merken, in grote stapels voor afbraakprijzen. Dat is de essentie van een Factory Outlet Center (FOC). De gemeenteraad van Assen neemt donderavond een besluit over een FOC bij het TT Circuit in Assen. Hoe werkt zo'n outletcenter? Wanneer werkt het? Waardoor is er altijd voldoende aanbod?

Impressie van het FOC bij Assen.

Impressie van het FOC bij Assen.

Projectontwikkelaar Anita Meijering schreef al in 2001 een boek over het verschijnsel: Factory Outlet Centers, een MERKwaardige ontwikkeling . De nadruk op merk, dus. ,,Het is een verschijnsel dat in Amerika is begonnen'', vertelt Meijering. ,,Fabrieken begonnen restpartijen te verkopen in hun eigen fabriekshallen, of in kraampjes bij de fabriek. Partijen met productiefoutjes en overschotten door overproductie. Het bleek een succes.''

Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar € 1,50 per week!

Abonnement

PREMIUM -50%

Alle online artikelen lezen
€ 3,00€ 1,50
per week

Upgrade (optioneel)

Digitale krant
  • Ma t/m za de krant online lezen
+ € 1,00
per week
Digitale krant + Weekend
  • Ma t/m za de krant online lezen
  • Zaterdag de weekendkrant op papier
+ € 2,00
per week
Geen extra's