Chris Woerts: 'Gokreclame in betaald voetbal korte, heftige liefde die in 2025 over is'

’Een korte, maar heftige liefde die in 2025 voorbijgaat’. Zo noemt marketingdeskundige Chris Woerts de sponsorovereenkomsten die verschillende gokbedrijven met clubs in het betaald voetbal sloten. Door bemoeienis van de overheid is een reclame-uiting van dat soort bedrijven vanaf 1 januari 2025 op shirts niet meer toegestaan. Dat gaat het betaald voetbal jaarlijks 20 tot 30 miljoen euro kosten.

Chris Woerts.

Chris Woerts. Foto: ANP/ HH

Bijna alle clubs worden door de maatregel getroffen. Alleen Roda JC en FC Dordrecht hebben geen overeenkomst met een gokbedrijf. Bij AZ is een gokbedrijf hoofdsponsor. Ajax loopt met Unibet op de rug. Tien clubs, waaronder Feyenoord, PSV en FC Groningen, hebben het logo van TOTO op de mouw. Dat mag straks allemaal niet meer.

‘Symboolpolitiek’

Nieuws

menu