Hoofdsponsor FC Groningen zegt contract op. Club heeft tot uiterlijk eind volgend seizoen om opvolger voor geldschieter Office Centre te vinden

Hoofdsponsor Office Centre stopt als belangrijkste geldschieter van FC Groningen. De specialist in kantoorartikelen zwaait, ondanks een contract voor onbepaalde tijd, uiterlijk aan het eind van volgend seizoen af.

Cyril Ngonge.

Cyril Ngonge. Foto: Cor Lasker

Vorig jaar rond deze tijd brachten FC Groningen en Office Centre met gepaste trots een unicum naar buiten, in ieder geval voor betaald voetbal-begrippen. Beide partijen sloten een contract voor onbepaalde tijd met elkaar af. De overeenkomst werd afgelopen zomer pas officieel van kracht. Het zal desondanks geen langdurig huwelijk worden. De kantoorartikelenketen werd onlangs overgenomen door een andere partij, waardoor er een koersverandering wordt ingezet bij de huidige geldschieter van de Trots van het Noorden. Daarin past niet langer het hoofdsponsorschap van FC Groningen.

Ondanks dat FC Groningen en Office Centre op papier een contract voor het leven aangingen, stond in de kleine lettertjes dat beide kampen met inachtneming van een opzegtermijn van achttien maanden wel van elkaar af konden. Daarbij eindigt het sponsorschap altijd aan het einde van een seizoen. Omdat de huidige voetbaljaargang al even onderweg is, betekent het dat FC Groningen op zijn vroegst vanaf het seizoen 2023-2024 een andere hoofdsponsor nodig heeft. Toch kan een eventuele gegadigde zich ook al eerder melden, want de nieuwe directie van Office Centre is bereid met ingang van volgend seizoen al plaats te maken op het shirt.

Grote waarde

Office Centre, dat in het seizoen 2019-2020 aantrad, laat weten dat het de samenwerking met FC Groningen aan de verwachtingen heeft voldaan. Het is zelfs van grote waarde gebleken voor de groei van het bedrijf, dat ook als partner aan de club verbonden zal blijven. Algemeen directeur van FC Groningen Wouter Gudde vindt het uiteraard jammer dat Office Centre het contract als hoofdsponsor heeft opgezegd, maar is blij dat de club een lange periode heeft om een nieuwe geldschieter te vinden.

,,Wij hebben de visie om voor lange tijd met onze meest prominente partner samen te werken, omdat dit voor beide partijen de meeste waarde met zich meebrengt’’, zo laat Gudde weten. ,,Office Centre onderschrijft deze visie, maar de nieuwe eigenaren maken nu andere keuzes. Het is fijn dat ze dit tijdig kenbaar hebben gemaakt. We kunnen vanaf nu aan de slag met potentiële nieuwe partners voor het hoofdsponsorschap bij FC Groningen. We hebben er alle vertrouwen in dat wij als A-merk bij een heel mooie partij zullen uitkomen.’’

Samenwerking succes

De nieuwe CEO van Office Centre, Marc-Derek Schönberger, beaamt dat de samenwerking tussen het bedrijf en de club een succes is geworden de afgelopen jaren. ,,Wij zijn FC Groningen hiervoor bijzonder erkentelijk. Helaas zijn we genoodzaakt vanwege de nieuwe koers bij Office Centre ons hoofdsponsorschap om te zetten in een andere vorm van samenwerking, waardoor we wel aan FC Groningen verbonden zullen blijven. Wij vonden het erg belangrijk om de club zo snel mogelijkheid duidelijkheid te geven over ons besluit, waardoor FC Groningen ruimschoots de mogelijkheid en de tijd heeft een nieuwe hoofdsponsor voor de club te vinden.’’

Ook de voormalige directeur van Office Centre, Frans Davelaar, blijft betrokken bij FC Groningen. De markante zakenman richtte inmiddels een nieuw bedrijf op en besloot meteen voor de komende drie seizoenen een skybox te nemen bij de noordelijke voetbaltrots, die hij de afgelopen seizoenen in zijn hart sloot en waar hij supporter van is geworden.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Sport
FC Groningen
menu